Ne jedno, nego dva tkanja odjednom

Tjedan dana odmora i odmaka od svakodnevnice obično donosi čuda. Iako sam negdje u ranim planovima odlaska u planine imala ideju spakirati mali tkalački stan i puno vune, na kraju sam odustala jer svako naše putovanje autom obično završi diskusijom o tome kako opet putujemo kao karavana, a idemo samo na tjedan dana i dva sata daleko od kuće. I tako je sva tkalačka oprema ostala sama kod kuće. Sad kad smo sretno stigli kući, naravno da ne smijem otvoreno priznati da je tako bilo bolje, jer tokom intenzivnom tjedna svakodnevnog planinarenja, nisam sigurna da bi bila u stanju primiti se tkanja. Osim jednog hladnog i vjetrovitog jutra kad je na 2000 metara nadmorske visine sniježilo, kad bi na brzinu išla otkati kapu koju sam zaboravila ponijeti računajući da je vrijeme još uvijek kasno ljetno. Dakle, na povratku me dočekao veliki, sretni, nasmiješeni tkalački stan, na kojem sam prije odlaska na godišnji počela snovati crnu tanku vunicu sa planom o crnom šalu. Dva sata kasnije, osnova je bila provučena kroz ničalnice, i sve spremno za početak tkanja. U međuvremenu je došlo do promjene, jer mi je crno postalo precrno, pa sam iskoristila vunu koju sam ljetos isprela da napravim vodoravne pruge i razbijem crnilo mohera u potki i tanje vune u osnovi. Šal je bio gotov istu večer, evo dvije sličice.
I tu priči nije kraj.
Nedjelja ujutro, vrijeme nije baš bilo za biti vani, odlučim se baciti u slijedeće tkanje. Plan je bio napraviti set podmetača za stol od kombinacije crnog pamuk
a i najobičnije konopljine špage iz poljoprivrednog dućana. Na žalost mi je od ranije ostalo premalo tankog pamučnog konca, a dućan u kojem sam bila nije držao?!?! crni pamučni konac, tako da je taj plan odložen za kasnije, kad se snađem za crni tanki končić. Kao zamjenski projekt sam u jednoj od knjiga pronašla interesantan uzorak koji nikad nisam probala.
Kocke, koje se razlikuju na prednjoj i stražnjoj strani tkanja, zapravo duplo tkanje. Osnova - kombinacija oker duplo predene svile koja čeka još od lani da ju iskoristim, i ze
lenkaste alpaka vune koja se čini dosta čvrstom da se drži u osnovi. Potka - ista kombinacija koja se ponavlja svakih šest redova. Na slici vidite prednju stranu tkanja, dok je na stražnjoj strani, svaki bijeli kvadrat zelen, a zeleni bijel.
Nakon nekoliko redova ponavljanja, zeleno-krem kombinacija mi je postala dosadna, pa sam se poigrala sa još jednom bojom, ali neću vam odati tajnu jer bi vam bilo previše priče za ovaj blog, i zato, strpljenje molim jer sam zasigurno do kraja tjedna gotova sa ostatkom, kad ćete imati prilike vidjeti gotovo tkanje. Lijepi pozdrav, a koga zanima uzorak, tu sam.

Comments

bensedin art said…
Iako crno nije moja boja, šal mi se mnogo dopao. Ovo duplo tkanje sam radila pre neku godinu, na žalost nemam fotografiju, ali kao krparu i izgleda odlično. Čak sam i koristila vrlo slične boje. Jedva čekam i ostale radove.

Popular posts